Școala noastră / Anunțuri / Anunț organizare concurs Secretar șef S I Inapoi

Anunț organizare concurs Secretar șef S I

Anunt concurs pentru post contractual conform H.G. 1336/2022

 ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 SÂNTANDREI, cu sediul în Sântandrei, strada Principală Nr.154, județul Bihor, C.U.I.: 20104219, organizează concurs, pentru ocuparea următorului post contractual, conform H.G. nr. 1336/08.11.2022.

  1. Nivelul postului: executie
  2. Denumirea postului: secretar șef, post vacant, pe perioadă nedeterminată, la structura secretariat
  3. Gradul/Treapta profesional/profesională: S I
  4. Numărul de posturi: 1
  5. Durata timpului de lucru (doar în cazul angajărilor pe perioadă determinată):0
  6. Vechimea în muncă: minim 5 ani
  7. Nivelul studiilor: superioare

Dosarele de concurs se depun la Sântandrei, strada Tineretului Nr.10, județul Bihor, compartimentul resurse umane persoana de contact: PITUȚIU LUMINIȚA, email: scoala.sintandrei@yahoo.com

Data publicării și afișării anunțului de concurs este: 11/27/2024

Documente solicitate candidaţilor pentru întocmirea dosarului de concurs, conform art. 35 din H.G. 1336/2022:

a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum și orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european.

Condiţiile generale prevăzute de art. 15 din H.G. 1336/08.11.2022

Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplinește condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și cerințele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:

a) are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;
b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 — Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
e) îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele  care  au  comis  infracțiuni  sexuale,  de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru  completarea  Legii    76/2008  privind  organizarea  și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările  ulterioare,  pentru  domeniile  prevăzute  la  art.  35 alin. (1) lit. h).

Condiţii specifice de participare la concurs:

  1. Perfecționări (specializări): cunoştinţe privind întocmirea şi administrarea corespondenţei oficiale, cunoştinţe privind încadrarea personalului, cunoştinţe de arhivare a documentelor, cunoştinţe de comunicare şi relaţii publice.
  2. Cunoștințe de operare/programare pe calculator (necesitate și nivel):utilizarea softurilor specifice activității din învățământ EDUSAL, REVISAL, SIIIR.
  3. Limbi străine (necesitate și nivel) cunoscute: Nu se solicită.
  4. Abilități, calități și aptitudini necesare: Abilităţi de relaţionare-comunicare cu întreg personalul unităţii de învăţământ; Abilităţi pentru munca în echipă; Disponibilitate pentru program flexibil;
  5. Vechimea in munca: minim 5 ani
  6. Nivelul studiilor: superioare

Bibliografie şi tematică:

Bibliografie şi tematică:

Tematica și bibliografia pentru ocuparea postului de secretar-șef:

Tematica:

  1. Aspecte privind organizarea sistemului de învățământ preuniversitar
  2. Asigurarea fluxului informațional al documentelor
  3. Actele de studii: modul de completare, de eliberare și întocmire duplicate acte de studii
  4. Documente școlare
  5. Acordarea burselor școlare și a altor ajutoare sociale pentru elevi
  6. Arhivarea și circuitul documentelor
  7. Salarizarea și încadrarea personalului din învățământul preuniversitar
  8. Contractul colectiv de muncă
  9. Modul de calcul al costului standard
  10. Formațiunile de studiu
  11. Atribuțiile compartimentului secretariat
  12. REVISAL
  13. Deducerea personală
  14. Cunoștințe de operare pe calculator (OFFICE – WORD, EXCEL, GoogleForms)

Bibliografia:

  • OME nr. 5.726/2024 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar
  • TITLUL VI – Capitolul I – Compartimentul secretariat
  • Ordin nr. 4.634 din 10 iunie 2024 pentru aprobarea Regulamentului privind regimul actelor de studii și al documentelor școlare gestionate de unitățile de învățământ preuniversitar
  • OME 5518/2024 privind aprobarea Metodologiei cadru de acordare a burselor
  • Legea 16/1996 Legea Arhivelor Naționale actualizată
  • Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal ultima actualizare: Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 78/2024 Ediție adnotată cu Normele metodologice aprobate prin H.G. 1/2016, ultima actualizare: Hotărârea Guvernului nr. 451/2024: Art.77 Deducerea personală
  • Legea 53 / 2003 Codul Muncii cu modificările și completările ulterioare
  • I Încheierea contractului individual de muncă
  • II Executarea contractului individual de muncă
  • III Modificarea contractului individual de muncă
  • IV Suspendarea contractului individual de muncă
  • V Încetarea contractului individual de muncă
  • Legea Învățământului Preuniversitar 198/2023 actualizată
  • Capitolul II – Secțiunea 2 – Constituirea formațiunilor de studiu/grupelor/claselor
  • Capitolul III – Secțiunea 1 – Educația timpurie
  • Capitolul III – Secțiunea 2 – Învățământul primar
  • Capitolul III – Secțiunea 1 – Învățământul gimnazial
  • Capitolul X – Personalul didactic auxiliar
  • Capitolul XIII – Norma didactică
  • Capitolul XVII – Pensionarea personalului din învățământul preuniversitar
  • Legea 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice actualizată
  • 10 – Salariile de bază şi gradaţiile
  • SECŢIUNEA a 2-a Alte drepturi salariale ART. 14 Drepturi salariale pentru deţinerea titlului ştiinţific de doctor
  • SECŢIUNEA a 2-a Alte drepturi salariale ART. 18 Indemnizaţia de hrană
  • Sporul de dirigenție, spor gradație de merit
  • Contractul colectiv de muncă unic la nivel național de sector de activitate învățământ preuniversitar, înregistrat la MMPS-DDS sub nr. 1199/2023
  • Hotărârea nr. 69/2024 privind aprobarea normelor metodologice pentru determinarea costului standard per antepreşcolar/preşcolar/elev, pentru finanţarea de bază a unităţilor de învăţământ preuniversitar particular şi confesional acreditate şi autorizate, fără taxă
  • Hotărâre Nr. 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor


Calendarul de desfăşurare a concursului

Data publicarii si afisarii anuntului de concurs este: 27/11/2024

  • termenul de depunere a dosarelor, 11/12/2024 ora 12:00, la sediul instituţiei;
  • selecţia dosarelor: 12/12/2024, ora 10:00, la sediul instituţiei;
  • afișare rezultate la selecția dosarelor: 12/12/2024, ora 12:00, la sediul institutiei.
  • termen de contestare la selecția dosarelor: 13/12/2024, ora 12:00, la sediul institutiei.
  •  afișarea rezultatelor la soluționarea contestațiilor privind selecția dosarelor: 13/12/2024, ora 13:00, la sediul institutiei.

Proba scrisă:

  • proba scrisă în data de 19/12/2024, ora 10.00, la sediul instituției;
  • afişarea rezultatelor de la proba scrisă în data de 19/12/2024, ora 14:00, la sediul institutiei.
  • termenul de depunere a contestațiilor la proba scrisă în data de 20/12/2024  ora 14:00, la sediul instituției;
  • afişarea rezultatelor la soluţionarea contestaţiilor probei scrise în data de 20/12/2024, ora 15:30, la sediul instituției;

Proba practică:

  • proba practică în data de 23/12/2024, ora 12:00, la sediul instituției;
  • afişarea rezultatelor de la proba practică în data de 23/12/2024, ora 16:00, la sediul instituției.
  • termenul de depunere a contestatiilor la proba practică în data de 24/12/2024, ora 16:00, la sediul instituției;
  • afişarea rezultatelor la soluţionarea contestaţiilor probei practice în data de 24/12/2024, ora 17:00, la sediul instituției;

Proba interviu:

  • proba interviu în data de 08/01/2025, ora 10.00, la sediul instituției;
  • afişarea rezultatelor de la proba interviu în data de 08/01/2025, ora 14:00, la sediul instituției.
  • termenul de depunere a contestațiilor la proba interviu în data de 09/01/2025, ora 14:00, la sediul instituției;
  • afişarea rezultatelor la soluţionarea contestaţiilor probei interviu în data de 09/01/2025, ora 15:00, la sediul instituției;

Afişarea rezultatelor finale în data de 09/01/2025, ora 15:30, la sediul instituției.